Група кампаній Webcom Media: Мінск, вул. Скрыганава, 6а, 4 паверх.
24.04.2015

Адказ на пытанне ўдзельніку Тыдня Байнэта, асабіста ад Святланы Валуевай «Сцепаноўскі, Папакуль і партнёры»

Святлана Валуева адказала на пытанне ўдзельніка канферэнцыі аб выкарыстанні слогана, лагатыпа і іх абароне.

Пытанне-сітуацыя ад удзельніка: інтэрнэт-крама адправіла ў Міністэрства гандлю на ўзгадненне тэкст ТБ-роліка. Прыйшоў адказ не выкарыстоўваць у роліку слоган кампаніі, без спасылкі на які-небудзь пункт у законе. Абгрунтаванне гучала так: «тэкст не адпавядае рэчаіснасці, такое немагчыма». Запыталі спасылку на пункт закона, зыходзячы з якой сфарміраваны такі адказ. Адказу не атрымалі.

Ці можам мы выкарыстоўваць свой слоган? Прыклад падобнага слогана для разумення «Немагчымае магчыма».

Адказ Святланы Валуевай: дакладна адказаць на пытанне, ці можна выкарыстоўваць слоган, не бачачы слогана, немагчыма. Дапускаем, што за фразай «не адпавядае рэчаіснасці, такое немагчыма» крыецца спасылка на неэтычную рэкламу (частка трэцяя артыкула 26 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб рэкламе»): неэтычнай з’яўляецца рэклама, якая ўводзіць спажыўцоў рэкламы ў зман. У выпадку, калі вы мяркуеце, што заключэнне Мінгандлю не адпавядае рэчаіснасці, яно можа быць аспрэчана ў адміністрацыйным альбо судовым парадку.

Акрамя таго, варта звярнуць увагу, ці не парушаеце вы выключных правоў на таварны знак (знак абслугоўвання) пры выкарыстанні свайго слогана. Калі слоган (лагатып са слоганам) дастаткова ўдалы, і вы плануеце тыражаваць яго і ў будучым, мае сэнс паклапаціцца пра яго рэгістрацыю. Далёка не заўсёды слоганы і лагатыпы, якія выкарыстоўваюцца, абаронены ў якасці таварных знакаў. Часта гэта прыводзіць да негатыўных наступстваў, якія выяўляюцца ў працяглых судовых працэсах у сувязі з парушэннем выключных правоў.
Праверыць, ці зарэгістраваны ваш таварны знак, можна тут.
x