Група кампаній Webcom Media: Мінск, вул. Скрыганава, 6а, 4 паверх.

Этапы прасоўвання сайтаў: як не спатыкнуцца на гэтым складаным шляху

Ксенія Туманава
Прасоўванне сайта ў пошукавых сістэмах – гэта не проста набор якіх-небудзь стандартных дзеянняў, якія падыдуць для кожнага вэб-рэсурсу. План прасоўвання сайта ў кожным асобна ўзятым выпадку будзе мець свае асаблівасці. Але ўсё ж такі можна вызначыць нейкі агульны набор дзеянняў па раскрутцы сайтаў, якога трэба прытрымлівацца для паспяховага выніку кампаніі.

Шмат чаго залежыць ад мэты прасоўвання сайта
А мэты ўладальнікаў могуць быць самыя розныя. Адны арганізуюць кампанію з мэтай павышэння пазіцый у пошукавых сістэмах, дасягнення вяршынь ТОПа і павелічэння продажу тавараў і паслуг. Нехта ў якасці ключавой мэты разглядае проста павелічэнне колькасці наведвальнікаў вэб-рэсурсу. Іншыя, арганізуючы прасоўванне сайта, ставяць перад сабой задачу павялічыць прыбытак з яго. Зыходзячы з мэты і будуць мець месца некаторыя адрозненні ў падыходах да прасоўвання розных сайтаў.

Тып сайта таксама мае значэнне
План прасоўвання сайта ў пошукавіках таксама будзе мець асаблівасці ў залежнасці ад таго, які вэб-рэсурс «раскручваецца». Напрыклад, праца па прасоўванні інтэрнет-крамы будзе адрознівацца ад працы, якая забяспечвае раскрутку карпаратыўнага сайта.
Дык вось, вылучым асноўныя этапы прасоўвання сайта, якія неабходна прайсці пры працы з рознымі рэсурсамі.

На першым этапе вызначаюцца мэты прасоўвання. Як ужо гаварылася, ад гэтага залежыць вельмі шмат. Важна правільна ўказаць спецыялісту, якому вы давяраеце seo-прасоўванне, мэты, якія пераследуюцца пры арганізацыі кампаніі.

Пасля таго як мэты вызначаны, надыходзіць этап фарміравання ядра запытаў, па якіх будзе арганізоўвацца кампанія. Што маецца на ўвазе? Тут важна правільна вызначыць спіс ключавых фраз, якія будуць найлепшым чынам падыходзіць пад ваш сайт.
Рабіць гэта можна як уручную, так і з выкарыстаннем спецыялізаваных праграм (сэрвісаў). Але лепш за ўсё выкарыстоўваць абодва варыянты – праграмы, якія аказваюць дапамогу ў падборцы семантычнага ядра, і самастойны аналіз папулярнасці запытаў у Яндэксе і іншых пошукавых сістэмах, дзе плануецца прасоўваць сайт.

Пасля таго як ядро (набор ключавых слоў) сфарміравана, неабходна правесці аналіз канкурэнтнасці па кожным з іх. Зноў жа тут выкарыстоўваецца як ручны аналіз, так і аналіз пры дапамозе спецыяльных праграм (асабліва гэта актуальна, калі набор ключавых фраз не абмяжоўваецца некалькімі адзінкамі).

Пры атрыманні выніку аналізу канкурэнцыі па кожным з ключавых запытаў становіцца бачна, якія метады выкарыстоўваць для кожнага з іх, каб дасягнуць мэты.

Разглядаючы далей асноўныя этапы раскруткі, варта спыніцца на такім важным працэсе як аўдыт вэб-рэсурсу. На гэтым этапе ажыццяўляецца аналіз рэсурсу на прадмет адпаведнасці патрабаванням пошукавых сістэм. Пры правядзенні аўдыту ацэньваюцца наступныя параметры:

- ступень аптымізацыі сайта. Тут ацэньваюцца знешнія і ўнутраныя фактары, якія могуць аказаць уплыў на тое, каб плануемае прасоўванне сайта было паспяховым;

- як адносяцца пошукавікі да вэб-рэсурсу (ці ёсць яго старонкі ў індэксе, ці накладзены на сайт фільтры і г.д.);

- зручнасць успрымання сайта карыстальнікамі сеткі Інтэрнет, прыбавнасць дызайну,зручнасць карыстання і г.д.


Менавіта інфармацыя, атрыманая на этапе аўдыту, з’яўляецца асновай асноў. І ад таго, наколькі якасна выкаканы ўсе мерапрыемствы дадзенага этапу, залежыць паспяховае правядзенне ўсёй кампаніі. Калі пры аўдыце зрабіць няправільныя вывады і пачаць рухацца ў няправільным напрамку, то грошы, выдзеленыя на прасоўванне вэб-рэсурсу, будуць выдаткаваны марна. Таму давяраць працу па аўдыце сайта трэба прафесіяналу ў галіне SEO-прасоўвання, каб атрымаць сапраўды дзейсныя парады і выбраць метады, якія будуць эфектыўнымі менавіта для дадзенага вэб-рэсурсу.

Аўдыт сайта таксама можа выконвацца як уручную, так і з выкарыстаннем спецыялізаванага ПЗ. Зразумела, рэалізаваць усё ўручную вельмі і вельмі складана, таму што аналізаваць трэба велізарную колькасць фактараў.

Этап наступны: аптымізуем, але без фанатызму
Менавіта праца па аптымізацыі займае больш за усё часу. Каб рэалізаваць мэту seo-прасоўвання сайта, трэба аптымізаваць сайт пад пошукавыя сістэмы. Што значыць аптымізаваць? Гэта значыць прывесці ў парадак фактары, якія ўплываюць на ранжыраванне сайта.

Аптымізацыя дзеліцца на ўнутраную і знешнюю.

Унутраная аптымізацыя: гэта бачаць пошукавікі, але не бачаць наведвальнікі

Што датычыцца спіса работ, якія выконваюцца па ўнутранай аптымізацыі, то ён даволі шырокі. Усе яны накіраваны на тое, каб сайт стаў «смачным» для пошукавых робатаў. Пры выкананні працы па ўнутранай аптымізацыі звяртаюць увагу на наступныя моманты.

- Якасць кантэнту з пункту гледжання SE0 і з пункту гледжання чытальнасці для звычайных наведвальнікаў сайта. Яшчэ некалькі гадоў таму, каб спадабацца пошукавым сістэмам, дастаткова было размясціць на старонцы «анучу» з бессэнсоўным тэкстам, нашпігаваным ключавымі словамі, і яна гарантавана выходзіла ў ТОП. Сёння такое «не пракаціць». Тэкст павінен быць прыемным для чытання і адначасова з гэтым змяшчаць пэўную колькасць уваходжанняў ключавых слоў. А вось колькі ўваходжанняў павінна быць і ў якой форме іх трэба ўпісаць, падкажа вам SEO-спецыяліст, якому будзе даверана прасоўванне сайта.

- Пералінкоўка. Пры дапамозе граматнай пералінкоўкі забяспечваецца размеркаванне «вагі» старонак. Самую большую вагу павінны мець ключавыя для вашага сайта старонкі (галоўная, пасадачныя і г.д.). Не варта імкнуцца да таго, как рабіць «цяжкавагавiкамi» ўсе старонкі. Гэта, па-першае, практычна нерэальна рэалізаваць, а па-другое, у гэтым абсалютна няма патрэбы.

- Чысціня кода і мета-тэгі. Валідны код – гэта адзін з фактараў, якія гарантуюць, што ваш сайт спадабаецца пошукавікам. Таму важна праверыць усе старонкі сайта на прадмет чысціні кода і прыбраць усё «смецце».

Таксама неабходна надаць увагу мета-тэгам. У апошні час даволі распаўсюджана меркаванне пра тое, што пры ранжыраванні сайтаў мета-тэгі не асабліва ўлічваюцца пошукавымі сістэмамі. Але гэта толькі меркаванне і здагадкі, якія не пацверджаны прадстаўнікамі ПС. Таму мета-тэгі варта, а нават не варта, а трэба «даводзіць да розуму».

- Карта сайта і іншыя службовыя файлы. Перш чым пачаць працу з сайтам, пошукавыя робаты звяртаюцца да файла robots.txt. Ён з’яўляецца для краўлераў своеасаблівай інструкцыяй да дзеяння. Важна правільна скласці гэты файл.

Таксама надта важная наяўнасць карты сайта ў фармаце xml. Тут змяшчаецца інфармацыя пра ўсе старонкі вашага вэб-рэсурсу ў выглядзе спасылак. Пошукавы робат скачвае іх і пачынае «блукаць» па ўсіх старонках, указаных у карце сайта. Наяўнасць sitemap.xml не з’яўляецца гарантыяй 100% пападання старонак у пошукавы індэкс, але яна дазваляе пошукаваму робату без праблем пакласці сабе ў базу ўсе адрасы вашага сайта.

Часта, разглядаючы этапы прасоўвання сайта, спецыялісты адносяць да ўнутранай аптымізацыі такі этап як складанне семантычнага ядра. Аднак усё ж мэтазгодна выдзяліць яго ў асобны этап.

Пасля таго як завершана праца па ўнутранай аптымізацыі, настае чарга знешняй. Знешняя аптымізацыя мае вельмі істотнае і важнае адрозненне ад унутранай. Калі апошнюю можна выканаць адзін раз і на працяглы час (калі не назаўсёды), то над знешняй аптымізацыяй трэба пастаянна эфектыўна працаваць.

Пошукавыя сістэмы пры вызначэнні пазіцый сайта ў выдачы аналізуюць знешнія спасылкі. Пры гэтым ва ўлік бярэцца не толькі іх колькасць (у гэтым выпадку можна было б без разбору набываць спасылкі і не «парыцца»), але і якасць.

На гэтым этапе таксама важна правесці аналіз канкурэнтаў. Гэта робіцца з той мэтай, каб ацаніць, якія вэб-рэсурсы на іх спасылаюцца, як яны гэта робяць і г.д.

Атрыманне знешняй спасылачнай масы ажыццяўляецца шляхам выканання наступных дзеянняў.

- Рэгістрацыя сайта ў каталогах. Але гэта варта рабіць асцярожна, таму што не ўсе каталогі аднолькава карысныя для вэб-сайта, які прасоўваецца. Трэба аддаваць перавагу т.з. «белым» каталогам, якія маюць аўтарытэт у пошукавых сістэм і не патрабуюць змяшчэння зваротнай спасылкі.

- Змяшчэнне спасылак на сайце ў іншых рэсурсах. Зрабіць гэта можна як бясплатна, так і платна (закупка спасылак). Але сёння з пакупнымі спасылкамі трэба быць вельмі асцярожнымі. Прадстаўнікі пошукавых сістэм няспынна паўтараюць пра тое, што пакупныя спасылкі – гэта «зло», і з імі будзе няспынна весціся барацьба. Зло абавязкова павінна быть пакарана, але, нягледзячы на грозныя заявы з боку пошукавых сістэм, спасылкі па-ранейшаму прадаюцца і набываюцца. І яны працягваюць заставацца адным з самых эфектыўных і дзейсных інструментаў пры прасоўванні сайта.

Знешняя аптымізацыя: ёсць адно «АЛЕ»
Складаючы план прасоўвання маладога сайта, які толькі з’явіўся ў інтэрнеце, трэба ўлічваць шэраг фактараў, звязаных са знешняй аптымізацыяй. Вельмі часта неспрактыкаваныя спецыялісты робяць памылку, якая можа стаць фатальнай для вэб-рэсурсу. Заключаецца яна ў тым, што актыўна вядзецца нарошчванне спасылачнай масы, якая ў выніку ні да чаго не прыводзіць.

Справа ў тым, што на ўсе маладыя сайты пошукавымі сістэмамі накладваюцца пэўныя фільтры, якія не дазваляюць ім імкліва дасягнуць ТОПа выдачы. Гэта робіцца для таго, каб не засмечваць выдачу сайтамі, у якіх узровень даверу малы. За час дзеяння фільтра пошукавыя сістэмы вызначаюць, наколькі якасны сайт і ці можна яго «выпускаць у свет». Дык вось, калі ў гэты перыяд пачаць актыўна нарошчваць спасылачную масу, што вельмі і вельмі не падабаецца пошукавікам, то рызыка таго, што ўсе грошы будуць выдаткаваны дарма, вельмі вялікая. Таму, калі SEO-спецыяліст сцвярджае, што толькі нядаўна створаны сайт з яго дапамогай дасягне вяршынь выдачы праз месяц-другі, уцякайце ад такога «Кулібіна», таму што гэта пагражае вельмі сур’ёзнымі стратамі часу і сродкаў.

На пачатковым этапе лепш за ўсё надаць увагу ўнутранай аптымізацыі. Трэба не спяшаючыся правесці пералінкоўку, забяспечыць напаўненне сайта якасным кантэнтам, і ўжо потым, калі вэб-рэсурс будзе ў поўным узбраенні, можна «прарывацца».

Увогуле, каб зразумець, як правільна дзейнічаць пры прасоўванні канкрэтнага сайта, трэба мець вопыт у гэтай галіне. Прычым SEO-спецыліясты напрацоўваюць яго метадам спроб і памылак. А калі спецыяліст не эксперыментуе, працуючы шаблонна, то звязвацца з ім не варта. Магчыма, і атрымаецца дасягнуць якога-небудзь выніку ад кампаніі па прасоўванні, але на гэта будзе выдаткавана шмат часу, грошай і нерваў. Таму давярайце прасоўванне сайтаў правераным спецыялістам або кампаніям з вопытам.

x