Група кампаній Webcom Media: Мінск, вул. Скрыганава, 6а, 4 паверх.

Метады пошукавай аптымізацыі, або Як спадабацца пошукавым сістэмам

Ксенія Туманава
Многія ўладальнікі сайтаў, якія імкнуцца трапіць у ТОП пошукавых сістэм і заказваюць адпаведныя паслугі ў seo-спецыялістаў, часцей за ўсё нават не цікавяцца, якія метады прасоўвання сайта выкарыстоўваюцца гэтымі спецыялістамі. I дарма! Калі не надаваць належнай увагі гэтаму пытанню, то паспяховае прасоўванне сайта, як можа здацца кліенту на першы погляд, насамрэч будзе «мімалётным» і непрацяглым. Пасля чарговага апдэйту алгарытмаў пошукавых сістэм (далей — ПС) усе вынікі могуць знікнуць, а сам сайт трапіць пад фільтры, выбрацца з-пад якіх надта складана.
 
Дык як жа гэтага не дапусціць? Вельмі проста. Варта хаця б павярхоўна вывучыць спосабы прасоўвання сайта ў інтэрнеце, каб здолець пракантраляваць seo-спецыяліста, своечасова яму «надаваць па руках» у выпадку выкарыстання метадаў, нелюбімых пошукавікамі.
 

SEO-прасоўванне як зебра — палоска чорная, палоска белая...


Метады прасоўвання сайта прынята падзяляць на «чорныя», «шэрыя» і «белыя».
 
Выкарыстоўваючы чорныя метады прасоўвання, вы можаце дасягнуть высокіх рэзультатаў. Але шчасце будзе цягнуца нядоўга — як толькі пошукавая сістэма разбярэцца і зразумее, што прасоўванне праводзілася «чорнымі» метадамі, сайт адразу ж будзе забанены. І не варта спадзявацца на тое, што пранясе. Практыка паказвае, что не пранясе ні ў якім выпадку.
 
Да «чорных» метадаў аптымізацыі адносяцца (варта памятаць, што гэты спіс можа папоўніцца і іншымі метадамі, якія выкарыстоўваюцца сёння, бо алгарытмы працы пошукавых сістэм практычна непрадказальныя):
 
  • размяшчэнне на старонках сайта схаванага тэксту. Тэкст можа быть скрыты рознымі спосабамі — выбар для яго колеру, які супадае з колерам фону, выкарыстанне занадта дробнага шрыфту, які немагчыма заўважыць, размяшчэнне тэксту ў палях, якія не адлюстроўваюцца, і г.д.; — выкарыстанне на старонках тэкставага кантэнту, які не нясе сэнсавай нагрузкі і з’яўляецца, па сутнасці, звычайным наборам фраз, падагнаных пад пэўныя запыты;
  • заспамленасць тэксту. Многія думаюць, што паспяховае прасоўванне сайта непасрэдна залежыць ад колькасці ключоў, упісаных у тэкст — чым больш, тым лепей. Але гэта не так. Не трэба «піхаць» ключавыя словы куды папала, нават калі ў выніку тэкст атрымоўваецца чытабельным і нясе пэўную інфармацыю;
  • выкарыстанне тэхналогіі клаакінга.У гэтым выпадку вэб-майстар пошукаваму робату выдае змест адной старонкі, а карыстальніку — зусім іншай. Забяспечыць гэта можна, калі даведацца IP-адрасы, з якіх заходзяць пошукавыя робаты, і перанакіроўваць іх на пэўныя старонкі;
  • выкарыстанне паслуг аўтаматычных сэрвісаў абмену артыкуламі або спасылкамі.
Што датычыцца «шэрых» метадаў прасоўвання сайтаў, то іх выкарыстанне можа забяспечыць эфектыўнасць кампаніі без якіх-небудзь санкцый з боку ПС, а можа і наадварот — пашкодзіць сайту. У цэлым, пад «шэрымі» разумеюць спосабы прасоўвання, якія «Яндекс» або «Гугл» (і іншыя пошукавікі) не адносяць ні да легальных, ні да забароненых. 
 
Да «шэрых» на дадзены момант адносяцца наступныя спосабы прасоўвання сайта ў інтэрнеце:
 
 
  • размяшчэнне на сайце нетэматычных артыкулаў, а таксама выкарыстанне ў якасці спасылачнага донара сайта, тэматыка якога адрозніваецца ад праекта, які прасоўваецца;
  • надта частае выкарыстанне тэгаў, якія забяспечваюць выдзяленне тэкста (напрыклад <strong><b>) 
  • набыццё спасылак. Так, як гэта ні здаецца дзіўным, але да набыцця спасылак пошукавыя сістэмы ставяцца не вельмі добра. Google заявіў пра тое, што пакупныя спасылкі «па-за законам», ужо даволі даўно. Услед за ім і «Яндекс» стаў «шчаміць» пакупныя спасылкі.

Разгледзеўшы нелегальныя і полулегальныя спосабы прасоўвання сайтаў, варта сказаць пра тое, што нават нягледзячы на гэта сапраўдным ГС удаецца дасягнуць ТОПа і трымацца там даволі ўпэўнена. Разгледзім адзін з прыкладаў.

Калі ў беларускім сегменце «Гугла» (Google.by) увесці пошукавую фразу «мебель Испании», то на адной з вядучых пазіцый з’явіцца даволі цікавы сайт (см. малюнак) (гэта па стане на верасень 2013 года, а дадзены рэсурс маячыць у ТОПе выдачы ўжо не першы год).




Калі перайсці па спасылцы, адкрываецца даволі цікавая карціна:




Не трэба быць гуру ў SEO, каб зразумець, што гэты сайт адносіцца да катэгорыі ГС. Для таго каб зразумець, шо гэта ўвогуле за сайт, па ім давядзецца «паблукаць» доўгі час. У выніку ўсё роўна разабрацца, што гэта за рэсурс і якую мэту ён пераследуе, даволі цяжка.

З прычыны таго, што ў апошні час прадстаўнікі пошукавых сістэм літаральна «крычаць» пра тое, што важны дызайн, палохаюць уладальнікаў усякімі там юзабіліці і іншымі разумнымі тэрмінамі, знаходжанне такога сайта ў ТОПе самага буйнога пошукавіка, па меншай меры, дзіўна. А калі ўлічваць праславутыя і ўсхваленыя пошукавымі сістэмамі паводніцкія фактары — гэты сайт ніякага жадання, акрамя як хутчэй закрыць яго, не выклікае. Але, як кажуць, «і на старуху бывае праруха».
 

Ударым «белым» па «чорным», або Легальныя тэхналогіі паспяховага прасоўвання сайта


Тыя спосабы прасоўвання сайтаў, якія пошукавымі сістэмамі разглядаюцца як легальныя, прынята называць «белымі». Іх не так шмат, але калі як след «налегчы» на іх, то нават не ўзнікне жадання глядзець у бок «чорных» або «шэрых» метадаў пасля таго, як вы ацэніце ўсе выгады іх выкарыстання.

«Белыя» спосабы прасоўвання — гэта:
 
  • выкарыстанне якаснага ўнікальнага кантэнту. Які кантэнт з’яўляецца якасным? На гэтае пытанне можна адназначна адказаць, што такім з’яўляецца кантэнт, які падабаецца і людзям, і пошукавым сістэмам;
  • размяшчэнне спасылак і артыкулаў на іншых рэсурсах, але не пакупных (можна, канешне, і пакупных, але каб ПС пра гэта не ведалі). Як гэта зрабіць? Лёгка — звяртаецеся да ўладальніка якога-небудзь аўтарытэтнага сайта і просіце яго размясціць, напрыклад, прэс-рэліз пра вашу кампанію са спасылкай на свой сайт. Варта заўважыць, што, нягледзячы на тое, што зараз усё прадаецца і пакупаецца, калі пастарацца, можна знайсці ўладальніка сайта, якія пагадзіцца размясціць ваш матэрыял у сябе на рэсурсе бязвыплатна;
  • сайт павінен быць «жывым». На яго рэгулярна трэба дадаваць новую цікавую і актуальную інфармацыю, якая будзе прывабнай для карыстальнікаў; — прыцягненне на сайт карыстальнікаў без дапамогі якіх-небудзь аўтаматычных сэрвісаў. У дадзеным кантэксце дзейсныя метады прасоўвання — выкарыстанне ў гэтых мэтах сацыяльных сетак. У іх можна знайсці проста велізарную колькасць карыстальнікаў, якія з вялікім жаданнем стануць пастаяннымі наведвальнікамі вашага сайта, што пойдзе яму на карысць;
  • выкарыстанне інтэрнет-рэкламы. Кантэксная, банерная рэклама, рэклама ў сацыяльных сетках — моцныя і эфектыўныя тэхналогіі прасоўвання сайта, эфект ад якіх проста «забойны». Калі граматна арганізаваць рэкламную кампанію, то эфект ад выкарыстання рэкламы гарантаваны.
Яшчэ адзін немалаважны момант — любая методыка прасоўвання сайта павінна прадугледжваць пастаяннае развіццё рэсурсу. Калі спецыяліст кажа, што трэба зрабіць тое і тое, і сайт назаўсёды «завісне» ў ТОПе, варта адмовіцца ад паслуг такога «докi». Для таго каб сайт насамрэч там «завіс», рэсурс патрэбна пастаянна развіваць і падтрымліваць. І пры заказе паслуг па прасоўванні SEO-спецыяліст абавязкова павінен на гэта паказваць.
 

Ці існуе ўніверсальная тэхналогія (методыка) прасоўвання сайта?


На гэтае пытанне можна адказаць адназначна: не. Калі б была ўніверсальная тэхналогія прасоўвання сайта, то ў інтэрнеце існавала б «куча» разнастайных сэрвісаў, пасля рэгістрацыі рэсурсу на якiх можна было б сядзець і «курыць бамбук», чакаючы дасягнення вашым праектам вяршынь ТОПа.

Падобныя сэрвісы ёсць у Сеціве, аднак універсальнымі іх не назавеш. Максімум, што яны даюць — гэта паляпшэнне 1-2 паказчыкаў, але ніяк не паляпшэнне ў комплексе.

Да кожнага сайта патрэбны свой падыход і свая методыка прасоўвання. Калі SEO-спецыяліст думае і працуе шаблонна, чакаць поспехаў пры звароце да яго дарэмна. Давяраць свой рэсурс, не баючыся пападання пад разнастайныя фільтры, можна толькі таму, хто забяспечыць (як гэта ні банальна гучыць) індывідуальны падыход да кожнага сайта. Спецыяліст па прасоўванні, які пастаянна шукае новыя метады, праводзіць эксперыменты і вучыцца на ўласным вопыце — гэта «граза» пошукавікаў, якая пераможа ўсе алгарытмы і вывядзе сайт у ТОП.

x