Група кампаній Webcom Media: Мінск, вул. Скрыганава, 6а, 4 паверх.

Прыватны выпадак: прасоўванне інтэрнэт-магазіна

Юлія Ларчанкава
Сёння адным з найбольш папулярных і эфектыўных інструментаў развіцця бізнесу ў інтэрнэце з'яўляецца пошукавае прасоўванне. Статыстыка сцвярджае, што 80% карыстальнікаў інтэрнэту для пошуку тавараў, паслуг і інфармацыі, якая іх цікавіць, выкарыстоўваюць пошукавыя сістэмы. І большасць з гэтых 80% не праглядаюць вынікі далей 2 старонак. Менавіта таму, апынуцца на першай старонцы зрэдку становіцца гарантам поспеху кампаніі.

Пошукавае прасоўванне ўтрымлiвае ў сабе аналіз сайта, правядзенне ўнутранай аптымізацыі, рэгістрацыю ў пошукавых сістэмах, работу са знешнімі спасылкамі, а таксама падтрымку ўжо існуючага становішча.

Многія кампанія, што сочаць за сусветнымі тэндэнцыямі, ужо даўно выкарыстоўваюць гэты інструмент. Асноўная яго перавага заключаецца ў магчымасці ўздзейнічаць на мэтавую аўдыторыю, г. зн. на патэнцыйных кліентаў з высокім узроўнем канверсіі, за кошт чаго бюджэт рэкламнай кампаніі выдаткоўваецца максімальна рацыянальна і эканомна. Немалаістотна і тое, што любая кампанія мае шанец патрапіць на верхнія радкі выдачы пошукавай сістэмы: ці гэта кампанія – вядомы брэнд, ці невялічкі прыватны бізнес.

Аднак за кошт таго, што сайты маюць розную структуру, наведванне, аўтарытэт, аб'ёмы і якасць інфармацыі, прасоўванне набывае некаторыя асаблівасці, якія адпавядаюць таму ці іншаму выпадку. Або, калі сказаць інакш, прыватныя выпадкі.

Адзін з такіх выпадкаў – прасоўванне інтэрнэт-магазінаў.

Інтэрнэт-магазін - гэта спецыфічны рэсурс, які патрабуе да сабе пэўнага падыходу. Так, распачынаючы прасоўванне інтэрнэт-магазіна, першае, на што варта звярнуць увагу – гэта аптымізацыя самога сайта.

Інтэрнэт-магазін – гэта рэсурс, які адрозніваецца вялікай колькасцю старонак з інфармацыяй пра тавары, абавязковымі формамі заказаў і адваротнай сувязі. Таму асаблівую ўвагу мусіце звярнуць на напаўненне сайта і яго юзабіліці. У адваротным выпадку, прасоўванне магазіна можа не проста не прынесці вынікаў, але і стаць прычынай сумных наступстваў, такіх як падпадане сайта пад фільтры пошукавых сістэм.

Так, прасоўванне і рэклама інтэрнэт-магазіна разумее пад сабой унясенне спецыфічных зменаў у код сайта, размяшчэнне на старонках унікальных артыкулаў, унікальных апісанняў тавараў і іх выяваў, увядзенне разумнай сістэмы рубрыкацыі і працоўных форм адваротнай сувязі, замаўлення тавару, on-line сувязі з прадстаўнікамі магазіна, а таксама размяшчэнне дадатковых блокаў, якія дапамагаюць утрымліваць увагу кліента.

Наяўнасць неўнікальнай інфармацыі пра тавары і паслугі на сайце значна зніжае яго шансы падняцца ў ТОП выдачы, і значна павышае рызыку патрапіць пад фільтр, так як пошукавая сістэма ўспрымае рэсурс як копію ўжо існуючых рэсурсаў. што, з яе пункту гледжання, не цікава карыстальніку. Таму ўся тэкставая інфармацыя, будзь то навіна або апісанне тавару, павінна быць не скапіраванай з іншага сайта, а напісанай нанова. Гэта ж самае датычыцца выяў і малюнкаў.

Увядзенне разумнай рубрыкацыі,  кантроль працаздольнасці форм адваротнай сувязі і замаўлення тавару робяць інтэрнэт-магазін зручным для карыстальніка, а за кошт гэтага садзейнічаюць працэсу набыцця тавару і фарміравання станоўчага іміджу магазіна.

Асноўная ідэя інтэрнэт-магазіна – прадаваць тавары або паслугі кампаніі. Аднак простага магазіна-вітрыны сучаснаму спажыўцу ўжо недастаткова. Менавіта таму, шырока выкарыстоўваюцца дадатковыя блокі, асноўная мэта якіх – палегчыць кліенту працу з сайтам: прапанаваць тавары-субсцітуты або вывад тавараў-спадарожнікаў, прапанаваць іншыя тавары, якія могуць зацікавіць дадзенага кліента.

Акрамя пералічаных дзеянняў, прасоўванне інтэрнэт-магазіна прадугледжвае  рэгістрацыю крамы ў пошукавых сістэмах. Часцей за ўсё пошукавыя сістэмы самі знаходзяць сайт і індэксуюць яго. Аднак бываюць сітуацыі, калі спецыялістам даводзіцца ажыццяўляць рэгістрацыю «ўручную». Прасоўванне інтэрнэт-магазінаў у Беларусі прадугледжвае рэгістрацыю ў найбольш  папулярных і актуальных пашукавіках гэтага рэгіёну, а менавіта ў Яндекс, Google и Tut.by. 

Таксама, адной з асаблівасцей, якая адрознівае прасоўванне інтэрнэт-магазіна ад прасоўвання іншых рэсурсаў, – гэта спецыфічныя праблемы, якія зрэдку ўзнікаюць у працэсе.

Адна з такіх праблем заключаецца ў тым, што многія інтэрнэт-магазіны ствараюцца і рэгіструюцца як дамены трэцяга ўзроўня, г.зн. маюць імя, якое складаецца з непасрэдна назвы крамы і далей усіх даменаў, у якія ён уваходзіць, напрыклад, NNN.shop.by. Цяжкасць прасоўвання такога магазіна заключаецца ў тым, што пошукавая машына ўспрымае дадзены рэсурс як частку аднаго вялікага рэсурсу  shop.by, г.зн. не ўспрымае яго як самастойны магазін, праз што прасоўванне робіцца немагчымым.

Іншая праблема заключана ў тым, што ў аснове многіх інтэрнэт-магазінаў ляжаць існуючыя платформы і шаблоны. Так, прасоўванне магазінаў на платформе osCommerce, Magento, Joomla Virtuemart і  іншых, можа стацца як лёгкай, так і адначасова складанай задачай.

З аднаго боку, для дадзеных платформ распрацавана шмат дадаткаў, арыентаваных менавіта на пошукавыю аптымізацыю. З іншага боку, для таго, каб граматна іх выкарыстоўваць, неабходна мець тэарэтычныя веды і практычныя навыкі, або быць у пастаянным кантакце з распрацоўшчыкам сайта.

x