Група кампаній Webcom Media: Мінск, вул. Скрыганава, 6а, 4 паверх.

Інструменты інтэрнэт-маркетынгу

Ксенія Туманава

Ураўненне з трыма вядомымі


Каб з’явіўся рынак, дастаткова двух складнікаў: попыту і прапановы. Для інтэрнэт-рынку патрэбны і яшчэ адзін складнік – сам інтэрнэт. У гэтай няроўнасці вядомы ўсе складнікі, аднак камерцыйнага поспеху можа дасягнуць толькі той, хто добра разумее спецыфіку інтэрнэт-маркетынгу. У чым заключаецца яго адрозненне ад офлайнавага бізнесу? У магчымасці хутка рэагаваць на зменлівы попыт спажыўцоў. Не проста хутка, а практычна ў рэжыме рэальнага часу: адсочваць змены запытаў; даведвацца пра тое, што ў дадзены момант шукаюць спажыўцы ў інтэрнэце. Прычым атрымліваць інфармацыю «з першых рук» – ад саміх карыстальнікаў. Як правільна ўжыць гэтую інфармацыю, якія змены ўносіць ва ўжо існуючую стратэгію бізнесу – ва ўсім гэтым вам дапаможа разабрацца веданне інтэрнэт-маркетынгу.

Сказаць, што валоданне маркетынгавымі інструментамі можа само па сабе забяспечыць камерцыйны поспех кампаніі, было б няправільна. Давер кліентаў фарміруецца пакуль што на падставе высокай якасці прадукцыі, і толькі пасля – у выніку паспяховай маркетынгавай кампаніі. Але існуе і адваротная залежнасць: інтэрнэт-рынак перанасычаны прапановамі, і для таго каб проста прыцягнуць увагу патэнцыйнага кліента, неабходны маркетынгавыя інструменты. Якія?

Кантэксная рэклама: у патрэбным месцы і ў патрэбны час

Прымяненне кантэкснай рэкламы, калі шчыра, не патрабуе ведання мэтавай аўдыторыі. Наадварот, з яе дапамогай можна вывучаць аўдыторыю, з высокай дакладнасцю вызначаючы патэнцыйных кліентаў. Справа ў тым, што карыстальнік здзяйсняе пераход па спасылцы, якую ўтрымлівае кантэксная рэклама, толькі тады, калі ён дакладна і пэўна зацікаўлены ў прадукце. Пошукавая (у выдычы пошукавага сервісу па запыце) або тэматычная (на старонцы сайта-партнёра), кантэксная рэклама эфектыўна менавіта дарэчнасцю свайго з’яўлення ў полі зроку карыстальніка. Зрэдку такую рэкламу называюць маркетынгавым інструментам нумар адзін.

Задача кантэкснай рэкламы – прывесці на сайт як можна больш наведвальнікаў, прычым з ліку патэнцыйных кліентаў. Чалавек, які мэтанакіравана займаецца пошукам інфармацыі пра патрэбны яму прадукт (тавар, паслугу), хутчэй за ўсё скарыстаецца дадатковай інфармацыяй у выніках пошуку. Кантэксная рэклама і ёсць той самы каштоўны дадатак, які можа зацікавіць патэнцыйнага кліента. Яшчэ адзін «плюс» – заўсёды прывабная для карыстальніка думка пра самастойны выбар, а значыць, і высокі працэнт даверу да вынікаў пошуку.

Поштавы маркетынг: кошт лаяльнасці

Той самы выпадак, калі «масавы і танны» не значыць «эфектыўны і якасны». Сабекошт масавай рассылкі невялікі – такі ж невялікі і працэнт канверсіі. Набытая недзе адрасная база патэнцыйных кліентаў ананімная і неперсаніфікаваная; інфармацыя рэкламнага ліста з вялікай ступенню верагоднасці будзе праігнаравана атрымальнікам.

Іншая справа – рассылка па ўласнай базе адрасоў. Яе стварэнне патрабуе і часу, і намаганняў, і ўкладанняў сродкаў, але менавіта яна прынясе вам усталяванне даверлівых адносінаў, замацуе і ўзмацніць лаяльнасць кліентаў кампаніі. Удадатак паштовыя паведамленні стануць магутным інструментам інфарміравання кліента пра новыя прапановы, у якіх кліент дакладна зацікаўлены.

Блогінг: ненавязліва і добраахвотна

Прасоўванне ў блогах – дастаткова спецыфічны інструмент інтэрнэт-маркетынгу. Магчымасць публічнага абмеркавання прадукту на адной пляцоўцы можа стаць як негатыўным, так і станоўчым фактарам. У блогу (як карпаратыўным, так і на старонцы «сяброўскага» блогера) прадукт можа патрапіць пад жорсткую крытыку удзельнікаў блогасферы. Затое адабрэнне шматлікіх карыстальнікаў можа стаць своеасаблiвай формай «віруснага» маркетынгу, калі ўдзельнікі самі, добраахвотна і з жаданнем, стануць распаўсюджваць інфармацыю аб прадукце. Удадатак блог – гэта выдатная магчымасць інфармавання кліентаў пра акцыі, зніжкі, мерапрыемствы і г.д. Яркая, жывая, даверлівая форма падачы будзе садзейнічаць як прасоўванню прадукту, так і фарміраванню станоўчага іміджу кампаніі.

Сацыяльныя медыя: дакладна ў мэту

Пры ўсёй шырокасці і стракатасці ўдзельнікаў інтэрнэт-суполак знайсці мэтавую аўдыторыю нескладана. Сацыяльныя сеткі дастаткова акрэслена размежаваны на «гурткі па інтарэсах», кожны з якіх – падрыхтаваны аб’ект для вярбоўкі патэнцыйных кліентаў. Насельнікі такіх інтэрнэт-гурткоў жывуць у іх гадамі, стасуючыся і абменьваючыся інфармацыяй пра цікавыя ім тэмы. Граматнае і прадуманае прасоўванне ў сацсетках зможа забяспечыць кампаніі (і яе прадукту) верных і лаяльных кліентаў. А дынаміка і актуальнасць падачы інфармацыі – уздым цікавасці да акцый, прэзентацый і навінак кампаніі. У гэтым кантэксце кнопка «зарэгістравацца», «падпісацца на рассылку», або «падтрымаць» будзе больш дарэчнай за «купіць» або «замовіць». Павелічэнне продажу – гэта толькі ўскоснае наступства сацыяльнага маркетынгу.

Маркетынг у мультымедыя: па ўсіх франтах

Калі інструменты SEO-аптымізацыі накіраваны на тое, каб карыстальнік знайшоў канкрэтны прадукт пэўнай кампаніі, то медыйныя інструменты працуюць на тое, каб прадукт (брэнд) кліенту запомніўся. Нельга недаацэньваць перавагі кідкіх і цікавых візуальных вобразаў, мастацкай падачы, запамінальных рэкламных мелодый. Магчымасць бясплатнага размяшчэння відэа (не абавязкова рэкламы: напрыклад, відэаўрокаў) робiць мультымедыя выгадным і эфектыўным інструментам маркетынгу. Прывабнасць яшчэ і ў тым, што нейкіх пэўных межаў жанру не існуе: можна весці наступленне па ўсіх франтах.

Напрыклад, інтэрнэт-гульні. Або інтэрактыўныя конкурсы. Прычым размяшчаць іх можна не толькі на ўласным рэсурсе кампаніі, але і ў блогах, сацсетках і на форумах. Форма гульні ўтрымлівае рэкламнае паведамленне, але знешне не нясе прыкмет камерцыйнай накіраванасці, зацягваючы ўдзельніка ў магчымасць «адцягнуцца», адпачыць, пасмяяцца. Аднак не варта і гаварыць пра тое, што медыйная рэклама павінна ўтрымлiваць арыгінальную (а яшчэ лепш – таленавітую) падачу. Інакш яна проста згубіцца ў масе такіх жа тыповых ролікаў і ананімных банераў.

Інструкцыя па карыстанні

Мэта выкарыстання маркетынгавых інструментаў зразумелая: павелічэнне прыбытку кампаніі. А вось задачы яны рашаюць розныя. Навічкам на рынку патрэбны пошукавыя інструменты; раскручаным брэндам – іміджавыя. Пры гэтым не варта грэбаваць фарміраваннем іміджу і для навічкоў, а вопытным кампаніям – прыцягненнем новых кліентаў. Вызначыць правільную прапорцыю прымянення такіх інструментаў – задача інтэрнэт-маркетолагаў.


x